Weer naar de kapper: 'Het waren complete renovaties'

  Nieuwsflits

HOOG ZANDVELD - Veilig naar de kapper in coronatijd. Het kan, weten ze bij Jon Karelse Intercoiffure. Paul van der Tol, eigenaar, en Giacomo Invernizzi, bedrijfsleider, kijken tevreden terug op de eerste werkweek na de verplichte sluiting van de salon, die maar liefst zeven weken duurde. Paul: “Het was direct een hausse. De telefoon stond roodgloeiend. We hebben er hard aan getrokken en met verlengde openingstijden een inhaalslag gepleegd. Het waren complete renovaties.” 

Metamorfoses noemt Giacomo het. Er wordt gewerkt volgens een strak protocol. Bij de ingang staat een zuil met handgel, desinfecteren is verplicht, en indien gewenst mondkapjes en handschoenen voor de klant. De receptie is anders opgesteld en er hangen plastic schermen voor. Wanneer de klant een afspraak maakt, krijgt deze een bevestiging per mail en ontvangt daarbij het protocol waar volgens in deze tijd gewerkt wordt. Hierin staat ook het verzoek slechts een paar minuten voor de afspraak in de salon te komen. 

Gezondheid klant

Bij binnenkomst wordt naar de gezondheid van de klant geïnformeerd. Er wordt alles aan gedaan om niet teveel mensen tegelijk binnen te hebben. Zo werken ook de twaalf medewerkers van de salon nu in ploegendienst. Normaal gesproken kan de klant online een afspraak inplannen, dat systeem is uitgeschakeld. 

“Het was voor ons een testweek met boeken, het is een beetje opnieuw uitvinden”, legt Giacomo uit. “We hebben ook een langere behandeltijd genomen, want na iedere klant moet er uitgebreid schoongemaakt worden, inclusief gereedschap.” 

Voor lief

De heren vinden het allemaal niet erg, want alle klanten zijn blij, enthousiast en dankbaar dat ze weer kunnen komen. En dat die drukte nog wel een paar weken aanhoudt, dat nemen ze voor lief.

Meer berichten

Het lokale nieuws in uw mailbox ontvangen?

Aanmelden